serinaramonprincess

Sunday, December 23, 2012

Pendam Saja :(

Entry for this month 23/12/2012, 'pendam saja' lain macam jak entry kali ni kan. Apasal pulak kali ni? Herm, sebenarnya aku dah lama pendam dalam hati dengan sikap dia yang cakap tak berlapis, pentingkan diri sendiri. Aku pun tak tahu lah mana lagi kurang nya aku ( Wahceh, macam kapel pulak dah), aku layan dia punya la baik tapi ni yang aku dapat. Mamy selalu cakap, "Rina, kalau kau endak suka, marah atau endak puas hati, cakap jangan dipendam dalam hati. Nnt lama2 makan diri sendiri". Akan aku ingat kata2 mamy, tapi aku tak boleh nak marah, itulah masalahnya. Nak tunjuk baiklah kunun nya. Bila aku marah, takda orang nak take it seriously dengan benda tu. Kau buat aku macam tu apa yang kau dapat. Kau cuma dapat sakitkan hati aku and then kau pun puas la, gitu ke?

Nak tanya satu soalan, kalau korang tiba2 buka laman social then korang t'baca satu status yang bertulis, 'Esok exam, dia pasti marah 100%, tak sabarnya'. Ape yang korang rasa, and korang tau yg status ditujukan kat korang. Sampai hati seorg sahabat buat macam tu kat korang kan. Sedih bila ingat kembali, tapi xpa la nasib baik jugak 'esk'nya tu xda exam, it means that Tuhan menyebelahi saya kerana saya hampir dikhianati orang walaupun orang itu teman saya sendiri :( Dan one last thing, tanpa dia sedar dia sebenarnya telah melakukan cyber bully terhadap saya dengan menggunakan kata sindiran, saya tahu saya yang dimaksudkan dalam status2 dia tu tapi nasib baik hati ini masih mampu menampung kesabaran.

So, pengajarannya kat cni janganlah kita nak berharap kat teman hanya seorg, janganlah kita ini mudah membuka cerita yang sepatutnya di rahsiakan kat sesiapa pun melainkan keluarga sendiri. Janganlah kita nak memuaskan hati sahabat itu kalau kita dah tahu dia tak tahu nak menghargainya. 

The End it time to Roger n out...


No comments:

Post a Comment